Doet een ooglaserbehandeling pijn?
Tijdens de behandeling voel je geen pijn, omdat je ogen worden verdoofd met oogdruppels. De ervaring van de herstelperiode kan per persoon verschillen. Pijn is voor iedereen anders en lastig te meten.
Iedere methode heeft een ander comfortniveau in de herstelperiode. Bij oppervlaktebehandelingen zoals TransPRK en Lasek is het buitenste laagje van het hoornvlies verwijderd. De eerste 3 tot 5 dagen zijn je ogen gevoelig of zelfs pijnlijk omdat dit weer moet herstellen. Veel mensen ervaren dit als onprettig. Dieptebehandelingen als ReLEx SMILE PRO en IntraLasik worden als comfortabeler ervaren.
