Klachten
FYEO vindt het belangrijk dat jouw behandeling naar tevredenheid wordt uitgevoerd. Toch kan het voorkomen dat je, om wat voor reden ook, niet tevreden bent. Dat kan zijn van een verbeterpunt tot zelfs een klacht. In die gevallen kan je gebruik maken van onze interne klachtenregeling.
Als je een klacht hebt over de behandeling of het resultaat bij FYEO kun je daarvoor terecht bij de klachtenfunctionaris. Hiervoor schrijf je een mail naar nazorg@fyeo.nl, vul je naam en adresgegevens in en omschrijf je klacht. Bellen kan natuurlijk ook, via 0497 360 860.
De klachtenfunctionaris van FYEO zal persoonlijk contact met je opnemen voor een kennismakingsgesprek. In dit gesprek zal het verloop van de klachtafhandeling met je worden besproken. Na dit gesprek ontvang je een bevestiging van registratie van je klacht.
De klachtenfunctionaris start een onderzoek en gaat in gesprek met je behandelend team. Volgens de wet is FYEO verplicht je binnen 6 weken op de hoogte te brengen van een oplossing. Indien er een vervolgbehandeling plaatsvindt wordt het klachtendossier gepauzeerd. Je wordt hier schriftelijk van op de hoogte gesteld. Gedurende deze hele periode is de klachtenfunctionaris je directe contactpersoon en kun je met al je vragen bij hem of haar terecht.
Als het onderzoek is afgerond zal de klachtenfunctionaris weer contact met je opnemen om de oplossing met je te bespreken of uitleg te geven over een eventuele nabehandeling. Ben je tevreden met de oplossing van FYEO? Dan wordt je klachtendossier gesloten.
Ben je daarna nog steeds niet tevreden over hoe de klacht behandeld is, dan bestaat er ook de mogelijkheid om een onafhankelijke externe klachtenfunctionaris in te zetten. Als deze ook niet tot een oplossing komt, is er sprake van een geschil en kun je je richten tot de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken. FYEO is aangesloten bij een erkende geschillencommissie. Meer informatie vind je op degeschillencommissie.nl