fbpx Spring naar content

Wij houden onze kwaliteit voortdurend in het oog

Wij gaan voor de allerbeste kwaliteit. Dat zit in onze mensen en zie je ook terug in onze behandeltechnieken en werkprocessen. We hopen dat jij die FYEO-kwaliteit ook merkt als je bij ons komt voor een ooglaser- of lensimplantatiebehandeling. Valt je iets op dat beter kan? Laat het ons weten.

Keurmerken

Onze kwaliteit wordt gemeten en getoetst via keurmerken. Wij zijn een ZKN-gecertificeerde kliniek (Zelfstandige Klinieken Nederland) en onze oogartsen hebben een BIG-registratie. Ook zijn ze allemaal lid van het NOG (Nederlands Oogheelkundig Gezelschap). Deze keurmerken zijn voor jou de garantie dat de kwaliteit van onze artsen en gebruikte technieken dik in orde is. Dit kun je nalezen in onze kwaliteitsgarantie.

Tevreden cliënten

We vinden het belangrijk om te horen wat jij als cliënt van ons vindt. Daarom voeren we enkele maanden na jouw behandeling een klanttevredenheidsonderzoek uit. In dit onderzoek stellen wij je vragen over jouw ervaringen met ons. En natuurlijk over de resultaten van jouw behandeling. Jouw antwoorden gebruiken we om onze zorg te verbeteren. In 2023 gaven onze cliënten ons een gemiddeld rapportcijfer van 8,4.

Ook gebruiken we de Net Promotor Score (NPS). Deze score laat zien hoeveel mensen FYEO aanbevelen aan vrienden en familie. Onze NPS is +53,4. Bekijk hier alle resultaten. Ook op reviewsites krijgen we goede beoordelingen. Bijvoorbeeld op Zorgkaart Nederland (2023: 9,3) en Trustpilot (4,5 / 5 sterren).

Dit zeggen onze cliënten

Saskia behandelde cliënt

Lensimplantatie: ExtraLenzen

Ik ben meteen gaan sparen voor mijn ogen

Zo moeder, zo dochter. Zat haar moeder op korfbal, wilde Saskia ook korfballen vanaf de welpjes en sinds haar vijftiende in een hecht vriendenteam. Toen haar moeder haar ogen liet laseren, dacht Saskia gelijk: dit wil ik ook.

“Ik denk dat ik in groep 4 een bril nodig had. En toen heb ik al heel snel aan mijn moeder gevraagd of ik alsjeblieft lenzen mocht. Vooral ook voor het sporten, want ik zag het niet zitten met een bril te korfballen.”

“Mijn sterkte was -9, dus ik zag echt bijna niets. Mijn moeder heeft zich, denk ik, op haar veertigste laten laseren. Toen had ze een video meegekregen hoe dat laseren precies ging. Dat vond ik echt supereng om naar te kijken, maar ik dacht wel: dit wil ik ook.”

Het was in de tijd dat Saskia net haar eerste echte fulltimebaan had. “Ik heb toen gezegd, het eerste waar ik voor ga sparen, zijn mijn ogen. Ik heb als accountant natuurlijk wel een beetje een berekening gemaakt,” voegt ze er lachend aan toe. “Als ik kijk naar wat ik uitgaf per jaar aan lenzen en bril, dan is dit het voor mij 100% waard. Ik heb er echt geen moment spijt van gehad.”

Behalve misschien om de geintjes van haar teamgenoten lacht ze hardop. “Van mijn team hoor ik nu allerlei opmerkingen, zo van, ik hoop dat je nu eindelijk een keer kan scoren. Dus ja, dat moet ik nog even laten zien.”

star star star star star
"Na lang nadenken toch mijn ogen laten laseren en achteraf gezien had ik dat al veel eerder moeten doen! Wat een heerlijk gevoel om geen lenzen of bril meer te hoeven dragen."
Behandelde cliënt Patrick Lodewijks

Lensimplantatie: ReplaceLens lasergestuurd

Ik kan weer voorlezen aan mijn kleinkinderen

Toen zijn bril voor de zoveelste keer stukviel, was het zijn zus die opmerkte dat het de hoogste tijd was. Patrick kon alleen maar toegeven. Het was inderdaad tijd om een afspraak voor een oogbehandeling te maken.

“Ik zal nooit vergeten dat ik op mijn veertigste verjaardag 6 brilletjes kreeg van plus 1. Daar wil je niet aan toegeven. Ik vond mezelf geen brilman, terwijl dat wel zo was, want ik had ‘m gewoon keihard nodig. Was ik hem kwijt, stond hij op mijn hoofd.”

Gedurende zijn indrukwekkende keeperscarrière merkte Patrick Lodewijks hoe enorm belangrijk het is om goed te kunnen waarnemen. “Daarna doe je nog veel op intuïtie, maar het eerste signaal is wat je ziet en daar handel je naar.”

Tijdens het trainersvak was het vaak aanklooien op de bank. “Dichtbij met leesbril, veraf snel weer af. Wat een gedoe was dat.”

Na de opmerking van zijn zus maakte Patrick inderdaad snel een afspraak bij FYEO. Hij kijkt met een tevreden gevoel terug. “De oogarts die mij geholpen heeft praatte mij door de behandeling heen. Dat gaf me rust. Nu gaan we dit doen, nu gaan we dat doen. Als het goed is zie je dit, nu zie je dat…”

“Ik heb wel wat dingen meegemaakt in mijn leven waardoor je een aantal zaken wat meer in perspectief plaatst. Ik ben inmiddels 2 keer opa. We zitten nu in de fase van voorlezen voordat ze gaan slapen. Ja, hoe fijn is dat je gewoon het boekje kunt pakken zonder dat je denkt, waar is mijn bril. Je kunt gewoon Woezel en Pip voorlezen.”

Behandelde cliënt

Lensimplantatie: ExtraLenzen

Happy toen ik de volgende dag wakker werd

Grote kans dat je Mandy bij een behandeling in onze kliniek in Eersel tegenkomt. Als cliëntbegeleidster bereid ze onze cliënten voor op hun behandeling. Tot Mandy merkte dat haar zicht verslechterde en ze zelf cliënt werd in haar eigen kliniek.

“Ik draag al vanaf kleins af aan een bril of lenzen. Ik merkte dat mijn lenzen steeds sneller wazig werden. Een vooronderzoek gehad, een consult bij de oogarts. Ik kwam erachter dat ik niet geschikt was voor het laseren, omdat mijn hoornvlies te dun was en ik littekens had op mijn oog.”

Gelukkig kwam Mandy in aanmerking voor Extralenzen, een perfect alternatief voor ooglaseren. “Het is een hele fijne behandeling, bijna geen herstelperiode. Ik was ook benieuwd hoe het bij de ExtraLens zou zijn met de oogdruk, want dat kan per persoon verschillen. Maar het was helemaal goed, dus ik was gerustgesteld. Echt happy toen ik de volgende dag wakker werd.”

“Als ik doordeweeks thuiskom, ga ik lekker op de bank zitten. Ik kijk een filmpje, ik ga een rondje wandelen, ik kan alles doen zonder problemen. Ik ben er echt heel blij mee.”

Hein

Lensimplantatie: ReplaceLens lasergestuurd

Alleen maar een blijer mens geworden

Hij blijft een mooie, ietwat ijdele man. Het jarenlange topschaatsen heeft Hein Vergeer altijd bewust gemaakt wat goed is voor hem. Tot op de dag van vandaag. Maar sommige zaken negeer je toch het liefst. Minder goed kunnen lezen als je eind 40 bent is zo’n dingetje.

“Daar ben je voor gewaarschuwd, maar dat geldt voor jou in principe niet natuurlijk, denk je dan. Tot dat het wel gebeurt.”

Hein probeerde zijn leesklachten half aan te pakken. Toch maar een leesbrilletje kopen. Liefst niet opzetten, omdat het er niet uit ziet.

Totdat hem nieuwe lenzen werden aanbevolen. “Hoe bedoel je, hele nieuwe lenzen?” vroeg ik nog aan de oogarts. “Nou gewoon, nieuwe lenzen. Je eigen lenzen eruit en nieuwe lenzen erin. In principe sta je binnen een uur weer buiten.”

Precies zoals het hem was uitgelegd, is de behandeling gegaan. De ReplaceLenzen ervaart Hein echt als een openbaring en geven hem een ongelooflijke vrijheid. “Niet meer ’s morgens wakker worden en dan je bril op moeten zetten. Anders kon ik niet op mijn telefoon kijken hoe laat het was. En het stond er echt met zulke grote letters op.”

Tijdens presentaties en lezingen kan Hein nu gewoon op zijn scherm kijken en zien wie er in de zaal zit. Voor zijn ReplaceLens-behandeling was dat constant brilletje wisselen of gissen wie de vraag stelde.

“Er gaat, letterlijk, een wereld voor je open. Ik ben alleen maar een blijer mens geworden.”

Behandelde cliënt Serina

Ooglaseren: Lasek

Superwoman in 25 seconden ooglaseren

Serina zit duidelijk op haar praatstoel. De speelsheid spat ervan af. Flirten met de camera. Haar prachtige zwarte krullen bewegen mee wanneer ze met veel armbewegingen praat. Maar het zijn haar ogen die écht vertellen. Een enthousiast verhaal over haar recente ooglaserbehandeling. Natuurlijk positief, want Serina is maar wat blij met haar nieuwe ogen.

“Bij het laatste onderzoek zag ik bijna de kleinste letters. Dat zien normale mensen niet eens. Ik kan nu achter in de klas gaan zitten, omdat ik alles zo goed kan lezen. En toen besefte ik pas, wow, ik had dit eigenlijk eerder moeten doen.”

Want hoe slecht zag Serina voordat haar ogen gelaserd werden. Zo slecht dat kijken echt een obstakel werd. “Voor mij is het belangrijk dat ik iemands gezicht kan zien. Dan zie ik uitdrukkingen. Die zag ik gewoon niet. Dan durf je ook niet meer te kijken omdat je niets ziet.”

Ze is nog verrast hoe soepel de behandeling uiteindelijk ging. “Twee uurtjes met het onderzoek bezig en maar 25 seconden met laseren. Het vooronderzoek duurde langer dan het laseren.” Ze lacht nog maar eens hartelijk. “Super woman. Dat was ik al, maar nu nog meer.”

Behandelde cliënt Karin

Ooglaseren: Lasek

Dat ik mensen zie genieten, betekent echt alles voor mij

Een levensgenieter pur sang. Altijd positief in het leven staan. Dus toen Karin slechter ging zien, was het een kleine stap om de zaken meteen aan te pakken. “Na het vooronderzoek dacht ik, stap 1 is gezet, nu gaan we het ook maar gewoon doen.”

“Ik ben heel erg sociaal, ik geniet altijd van andere mensen. Ik ben juist gelukkig als ik die balans heb tussen leuke dingen doen, maar ook lekker thuis, lekker rustig aan. Ik wil alles meekrijgen.”

Dat het leven zelfs voor haar niet altijd schijnt, heeft Karin door een heftig fietsongeluk hard ondervonden. Het maakt dat ze nog meer waardeert waar ze altijd al van kon genieten. Zoals goed zien.

“Een aantal jaar geleden ben ik door een auto van mijn fiets gereden. Toen ben ik op mijn achterhoofd gevallen, waarbij ik mijn schedel heb gebroken. Daardoor kan ik niet meer volledig ruiken en proeven. Ik heb nog zo’n 12%, waar ik ondertussen wel aan gewend ben, maar als ik dan goed voor mijn ogen kan zorgen, dat doe ik dat natuurlijk heel graag.”

De beslissing om haar ogen te laten laseren was snel genomen. De behandeldag zelf was nog wel uitdagend. Het liep net wat anders dan gepland.

“Ik zou eigenlijk om 9 uur in de ochtend mogen, en toen belden ze die dag dat er iets tussen was gekomen. Dus toen moest ik om 4 uur ’s middags. Dus ik heb me de hele dag op zitten fokken. Maar dan ben ik wel zo, even doorbijten en dan is het ook gedaan.”

“Ik organiseer ook evenementen. Als ik dan ook zie dat mensen genieten, dat die beleving optimaal is, dat ik ze zie lachen, maar ook de verschillende emoties bij die mensen kan zien, dat betekent echt alles voor me.”

star star star star star
“Op 20 maart zijn de Replacelenzen geplaatst. Na een uurtje stond ik weer buiten en voor mij ging de wereld opnieuw open."

Blijven leren en verbeteren

We leggen de lat voor onszelf hoog. Wij werken volgens vaste protocollen waarin we de kwaliteit van ons werk voortdurend evalueren. Heb je toch een klacht? Dan doen we er alles aan om samen tot een oplossing te komen. We zien elke klacht als een kans om onze zorg verder te verbeteren.

Periodiek voeren wij ook in- en externe audits uit. Daar komen verbeteracties uit die wij direct oppakken. Zo waarborgen wij die hoge FYEO-kwaliteit. Toch kan er iets gebeuren dat niet de bedoeling is. Daarom is het belangrijk dat je incidenten of complicaties bij ons meldt. Wij kijken dan gericht naar de oorzaak ervan om de kwaliteit en veiligheid van onze zorg te verbeteren. Je vindt ons veiligheidsbeleid hier.

Plan een gratis en vrijblijvend vooronderzoek

Iedere behandeling begint met een vooronderzoek. Dit onderzoek is essentieel om jouw oogsituatie exact in kaart te brengen. Zonder vooronderzoek geen behandeling.

  • Persoonlijk behandeladvies op maat
  • Oogarts van consult is behandelend oogarts
  • All-in prijs